Hemoroid Tedavi Merkezi

Bireylerde makat kanaması problemi ve makattan kanama sebeplerine bağlı nedenler nelerdir makat kanamasında yapılması gerekenler ve alınabilecek önlemler hakkında Op. Dr Atilla Kaya bilgilendiriyor.

Makattan Kanama Olması

Makattan kananama olduğunda genellikle hastanın aklına ilk hemoroid gelir ancak durum bu kadar basit değildir ve çok hastalık kanama sebebi olabilmektedir.

Makata 10 cm mesafede olan kanamalar taze kan şeklinde olur ve hasta “damla damla geliyorbazende fışkırıyor” şeklinde tanımlar,10 cm den daha yukarı barsak kısımlarından olan kanama vişne çürüğü-zift arası renkte olur.Bu renk değişkliği kanamanın makata olan mesafesine göre değişir.

Makattan Kan Gelmesi Nedeni

Hemoroid (basur) ;en sık rastlanan sebeptir makatta taze kan olması bunu düşündürür.Çok değişik miktarlarda olabilir hemoroid tedavisiyle düzelir.Kanayınca rahatlarım diyerek kanatmak çok yanlış bir yaklaşımdır

Makat çatlağı (anal fissür) ;Sık görülen sebeplerdendir ama ciddi kanama olmaz,ağrı daha ön plandadır.

Anal ragad ;küçük çatlaklardır ama önemsizdir

Makat ve barsak kanseri;değişik düzeyde kanama yapabilir,teşhisaletle bakılarak biopsi alınır ve bu şekilde konur.Ne yazıkki kanamalar hemoroidden denilerek rasgele ilaçlar kullnılarak kanserin tedavisi geçciktirilebilmektedir.

Kolitis ülseroza;en seyrek sebelerdendir ama ciddi kanamalara sebep olabilir.Barsak iç yüzeyinde sıyılma şeklinde hasar ve buna bağlı kan kaybı olur.

 Anus ve barsak poliplari;seyrek sebeplerdendir,barsaktaki et beni benzeri çıkıntılardan kanama olabilir.Zaman içinde kanserleşme potansiyeli olanlar olduğu için tedavi edilmesi ve tedavi sonrasında yakından takip gerektirir.

diigo Makattan Kanamastumbleupon Makattan Kanamadelicious Makattan Kanamablogger Makattan Kanamalivejournal Makattan Kanamatumblr Makattan Kanamareddit Makattan Kanamafriendfeed Makattan Kanamashare 16 16 Makattan Kanama
Hemoroid Tedavi Kliniği
  1. ahmet

    hocam .azönce lavaboya gitim büyük abdestimi yaptıktan sonra peçeteyle sildim saf kan geldi .. lütfen söyleyin ..neden olur bu
    Op.Dr.Nizam KURTDERE
    Anoskopla muayene olmanız lazım.

  2. tuba

    Sa hocam sixe viyanadan yaziyorum ben iki ay once sezeryanla dogum ysptim dogum sonrasi kabiz oldum vaxla ikinmaktan sonra makstimdan nohut kadar bi et parcasi sallandi doktoora gittim bana scjeripocht kremini bir hafta kulandim o parca icine girdi cok az elime geliyo iki gundur buyuk abdestte cikarken aciyo ve kaniyo iyimi oluyo hocam kotumu bide basur bir omur kalicimi cvp yazarsaniz cok sevinirim ins
    Op.Dr.Nizam KURTDERE
    Basur ilaçla geçmez sadece şikayetleriniz düzelir,kabız kalıp ıkınınca tekrarlar,Kanama varsa kontrol olmalısınız.

  3. Türkan

    Hocam merhaba
    Büyük tuvaleti mi yaptıktan 10 saniye sonra bır yemek kaşığı dolusu kan geldi gaitamdan taze kıpkırmızı renkte ilk kez oluyor böyle bişey 30 yasindayim 2 yıl önce sezeryanla bır doğumum var ne kabiz ne ishal degilim karın ağrısı yada dışkilamada zorlanmada olmadı ama aşırı derecede yorgunluk halsizlik istahsizlik var gaitamda herhangi bır meme başı basur benzer birsey yok ağrı kaşıntı yok. Talasemi taşıyıcısim kolon kanseri yada makat kanseri yasadigim belirtiler arasında mi genel cerrahi mi gitmem gerekiyor korkuyorum cevaplarınızi bekliyorum. Tesekkurler
    Op.Dr.Nizam KURTDERE
    bir çok hastalık olabilir anoskop muayenesi yapılması gerekir

  4. fatih

    Hocam mrb benm sorum soyle makatta meme vardi daha oncede ikinma olaylari olmustu gecen gunde o meme yirtildi sanirim biraz kanama oldu ne kabizlik var nede baska bisorun memede koyboldu sayilir bu konuda bilgilendirirmisiniz
    Op.Dr.Atilla KAYA
    düzelmeye başladıysa bekleyin düzelir

  5. ferhat

    Hocam meblar.Ben 20 yaşndym.Makatmda iki üçlük bir şişme meydana geldi ve daha snra kan ara akmaya başladı şişdi şiskinlik biraz inmiş gibi sizce önemli yoks geçermi zamnla.
    Op.Dr.Nizam KURTDERE
    Cerrahi uzmanına muayene olmalısın.

  6. aslan

    Hocam bu hematom evde tedavi edilebilirmi ciddi problem olustururmu
    Op.Dr.Nizam KURTDERE
    Kabız kalmayın yeter.

  7. aslan

    Hocam tsk ederim endiselenicek bu hastalik deil sanirim deilmi ?

  8. aslan

    Hacam bende bir haftadir makatta bi sislik var ve iki seferde az bi kanama oldu ama sislik indi biraz mercimek kadar kaldı kabizlik filan yok ne olur beni bilgilendirin
    Op.Dr.Nizam KURTDERE
    Muhhtemelen anal hematomdur,1 hafta daha devam ederse cerrahi uzmanına muayene olmalısınız.

  9. muhammed

    mereba ben 13 yaşındayım kalçma bir sopa soktum agrıdı hemen çıkardım o günden sonra kabızlık ishal sıçamamak ama şimdi öyle birşey yok hafif karın agrısı bulantı baş dönmesi yorgunluk ara ara kan gelmeler var yardım edin 2 aydır bu durumla karşı karşıyayım yardım edin
    Opr.Dr.Ali Rıza Şahap Barlas
    Genel cerrahi ve psikiyatriye başvurun.

  10. emre er

    Merhaba Hocam 43 yaşındayım 10 veya 15 yıldır sürekli kabızlık şikatim var,10 yıldır makattan tuvalet ihtiyacını yaparken yaklaşık 3 ayda bir kanama meydana geliyor kanamlar önce damla damla kırmızı şeklide çogunluklada fışkırıl şekilde 15,20 gün sürüyor tuvalete gitmek istemiyorum bu yüzden, bu seferde karnım şisiyor rahatsızlık hissediyorum tuvalete gittiğimde rahatlıyorum ama çok kan kaybediyorum sürekli üzerimde bir halsizlik ve baş ağrısı var bunu çok kan kaybetmeme yorumluyorum kaybettiğim kanı kan yapıcı gıdalarma almak için gayret gösteriyorum ne kadar başarılı oluyorum bilemiyorum,tuvalet ihtiyacını yaparken makat tamamen dışarı çıkıyor ihtiyacımı bitirdikten sonra makatı ancak elimle içeri doğru yiterek eski haline getirebiliyorum,son bir yıldırda makatda cok huzur bozucu kaşınmalar mevcut.bu konuda bana yardımcı olursanız sevinirim bu şikayetimle alakalı hiç doktora gitmedim teşekür ederim
    Op.Dr.Nizam KURTDERE
    Sizde kabızlık ve anal prolapsus tarif ediyorsunuz ayrıntılı muayene ve tetkik için cerrahi uzmanına muayene olmalısınız.

Uzmanımıza Soru Sor

gajah