Ücretsiz Basur Muayenesi Basur Tedavi Fiyatları

Makat Apsesi (Anorektal Apse)

Makat Apsesi

Hekimler arasında anorektal abse olarak  bilinen makat apsesi. Şiddetli ağrı yapan kızarık içi irinle dolu değişik büyüklükte şiş lezyonlardır.Bazı vakalar ise makat çevresinde dışa doğru büyür, şiddetli ağrı ve kızarıklık ile kendini belli eden hu olguların bazıları ise iç tarafta kalın barsağın son kısmı etrafına yerleşir ve dışarıdan  fark edilmesi ve muayenesi mümkün olmayabilir. Kendini makat iç kısım ile karın alt bölgesinde kasık ağrısı ile belli eder. Dış apselerin teşhisi muayene ile konulabilmekte ve ancak iç taraftakiler için ultrason veya MR gerekir. Böylesi durumları basite almamamız gerekentiğini gösteren bir örnek diyebiliriz.

Makat apsesine neden olan mikroplar kalın barsak florasını oluşturan mikroplardır. Özellikle diyabet, ileri derecede şişman ve yaşlı hastalarda direnç düşük olduğundan hastalık ilerleme eğilimindedir. Bu hastalarda mikrobun kana karışması ile tıpta sepsis diye bilinen hastalık tablosu olur. Sepsis acil tedavi edilmezse ölüme neden olabilen bir hastalıktır.

Makat apsesi nasıl anlaşılır?

  • Makat etrafı veya kasıkta makata vuran şiddetli ağrı
  • Kızarıklık ve şişlik
  • Ateş yükselmesi
  • Halsizlik
  • İştahsızlık

Makat apsesi nasıl oluşur?
Anal kanal dediğimiz kalın barsağın son birkaç santimlik kısmında salgı bezleri bulunmaktadır. Bu bezler anal kanala ince kanalcıklar ile açılmaktadır. Değişik sebeplerle (kabızlık,travma vs) bu kanalcıklar tıkanınca geride birikim olur ve bu da iltihaplanır. Bu iltihap kendiliğinden iyileşebilir, kronikleşebilir veya ilerleyip içi irinle dolu abseleri oluşturur. Kronikleşip kanalcık şeklinde ilerleyenler ilerde nispeten daha uzak yerlerdeki abseleri oluşturur.

Makat apsesi tedavi edilir mi?
Anorektal absenin tedavisi cerrahidir.Çoğunlukla genel anestezi altında müsait alanlar lokal anestezi ile abse açılır,içindeki irin boşaltılır.Absenin içi antiseptikli sıvılarla yıkanır.Abse içinde sonradan oluşacak birikimi boşaltmak için dren denilen ince kanal şeklindeki silikon yerleştirilir.Birkaç gün sonra dren çekilir ve yara kuruyup iyileşinceye kadar pansuman yapılır.Bu şekilde makat abselerinin %50-60 ı tamamen iyileşir,geri kalanlarda kronik enfeksyonla anal kanala bağlantısı devam eder ve anal fistül dediğimiz hastalığa dönüşür.Bu hastalık (anal fistül) ayrıca anlatılacaktır.

Makat Apsesi

Op. Dr. Nizam Kurtdere
Genel Cerrahi (Proctoloji) Uzmanı

21 Comments

Add a Comment
  1. Sönmezz

    Selam hocam benimde 6 yıldır 3 ayda bi tekrarlayan problemim var.makat bolgemde başlayan bi ağrı 3,4gun içinde ceviz büyüklüğünde içi irin halinde şişmeye yol acıyor dayanılcak bi ağrı değil.doktora göründüm siringayla bosaltıcaz dedi izin vermedm.uzun süredir kendılınden patliyo.doktorlar bana net bişey söylemedi tam olarak bu nedr.ameliyatsz tedavi edilirmi
    Op Dr Nizam Kurtdere
    Perianal abse muhtemelen fistül ile birlikte olabilir,ayrıntılı muayene ve tetkik ile tanı koymak lazım.

  2. Sevilay

    Merhaba doktor bey ben hemoroid ameliyatı oldum ameliyat tan 3 gün sonra 2 tane şişlik oldu ben normaldir diye 3 gün de öyle bekledim ve doktor kontrolüne gittim doktor oturma banyosunu artırdı ve ilacımı arttırdı eve geldikten 3 gün sonra sislikten irin akmaya başladı ve ben biraz araştırdım korkuyorum sizce ne yapmalıyım bide aksi gibi adet oldum lütfen bana yardım edin saygılar
    Op.Dr.Demet Ağras
    İzmir Şubesi Proctoloji Uzmanı
    iltihap olmuş gibi.muayene ile değerlendirmek gerekir

  3. Arıfe

    Hocam ıkıbucuk yasında kızım var uc gune bır kakasını yapıyo bu ıkı aydır var ve Ikıncı gun oldumu baslıuo makatım acıyo demeye ucuncu gune kadar ve zor yapıyo acıyo dıye aglıyo sebebi nedır sizce
    Op Dr Altan Karan
    Medicalart İzmir Şubesi Proctoloji Uzmanı
    anal fissür.çocuk cerrahına götürmelisiniz

  4. Rafet

    5 gun once kalcamda oturken bir agri hissettim agri 1 saat kadar surdu ve durdu kontrol ettigimde makat yanaginda bir sislik vardi sislik 5 gundur duruyor ilerleme yok agri yapmiyor. Ne yapmaliyim?
    1 ay once ari sokmasindan kalcamdan igne olmustum enjeksiyon apsesi olabilir mi?
    Op Dr Ergun Aygören
    Medicalart Bursa Şubesi Genel Cerrahi Uzmanı
    olabilir.yinede genel cerrahiye muayene olmanızı öneririm

  5. yeliz

    Hocam benim sıkıntım ayakta durduğum zaman 20 ila 30 dakika bir yol yürüdüm zaman makata bir şişlik oluşuyo ve ağrı yapıyo zaman zaman bu durumlarda kanama da yapıyor iç çamaşırıma kan ile birlikte zar gibi parçalarda geçmektedir bunun sebebi nadir acaba
    Op.Dr.Nizam KURTDERE
    Hemoroid olabilir,anoskopla muayene ile kesin tanı konabilir.

  6. Anonim

    6 yildir hemoreitim var yilda 4 yada5 kez tekrarliyor artik ilaclarlarda fayda etmiyor tuvalete cikamiyorum asari derecede baski hissi var agrilarim cok .ameliyst olmaya karar verdim ama korkuyorum yorumlari okuyorum cok da iyi degil.yardimci olursaniz sevinirim.
    Op.Dr.Adil Altınsoy(Proctoloji Uzmmanı
    Muayene olmalısın 1.2. 3 üncü derece hemoroidleri ameliyatsız teavi ediyoruz.Ameliyattada yeni yöntemler çıktı

  7. Emre

    İyi günler hocam, benim yaklaşık 3 senedir makat bölgemde sarkma (?) var sanırım. Rektal prolapsus benzeri birşey var. Makat bölgem tuvaletten sonra kendini içe çekmiyor makat ucunda bir miktar bağırsak (galiba) kalıyor ve ben 3 senedir kendi elimle içeri itiyorum. Ayrıca tuvaletten sonra en az yarım saat – bir saat oturmaz ve ya yatmazsam hareket halinde olursam istemsizce makat bölgemde çıkma oluyor. Eğer hemen tuvalete gidip içeri itmezsem günü öyle geçirirsem şişlik oluşuyor ve el yardımıyla dahi girmiyor. Bir kaç gün sonra kendiliğinden iniyor. Bir keresinde doktora gittim kesip şişliğin içini boşaltmıştı ancak bu problem belirli dönemlerde ara ara oluyor. Ameliyat olmak istemiyorum bu yüzden de doktora gitmiyorum. Rahatsızlığım hakkında bilgi verebilir misiniz? Tavsiyenizde sanırım en kısa zamanda doktora gitmek olacak. İyi günler.
    Op.Dr.Nizam KURTDERE
    Tarifiniz rectal prolapsus a uyuyor,tedavisi ameliyat.

  8. Anonim

    Merhaba hocam benim bir senedir uyluk kemiğim ağırıyordu üzerine oturamıyordum safra kesemi aldırdım sürekli ishal oluyorum buna bağlı olarak makatta yırtılma olmuş çok acım ve kaşıntım var ayrıca onüç yıl önce hemoroid ameliyatı oldum lütfen bana bir çare teşekkür ederim
    Op.Dr.Nizam KURTDERE
    Sıcak su oturma banyosu iyi gelebilir,ancak muayene ile kesin tanı konup,anal fissür varsa botox iğnesi ile tedavi öneriyoruz.

  9. yelizzzz

    Hocam benim anüs bölgemde sol tarafta 1 aydr ağrı var ve kalça kuyruk sokumu ve bacağımın arka kısmından topuğuma kadar ağrı hiç durmadan devam ediyor bende önce kabızlık olmuştu sonra çatlak ve kanama kantoron kremi kullandım bi ara geçti gibi fakat tekrarladı ve bu seferde başta yazdığım diyer şikayetlerim oluştu daha önce elle muayene oldum önemli bir şey çkmamıştı ama şimdi daha kötüyüm ne ypmm lazm
    Op.Dr.Atilla KAYA
    anal fissüre benziyor ama net teşhis için muayene ile değerlendirmek gerekir.

  10. Cem

    Sevgili hocam sabahları sol alt kadranda hafif ağrı ve halsizlikle uyanıyorum. Makatımda zaman zaman kaşıntı oluyor. Bazen halsizlik üşüme titreme dışkılama esnasında ağrı ve yanma oluyor. Kolonoskopi esnasında 2. Dereceden hemoroit dediler asistan hekim ük dan şüphelendi hoca hemoroit dedi kolonoskopi esnasında. Bende kilo kaybı da var. Soracağım o ki anal fissür veya makat apsesi bu şikayetlerin tümüne sebeb olur iur mu ayrıca çölyak perhizi de yapıyorum.
    Op.Dr.Adil Altınsoy Proktoloji Uzmanı
    Anaskop muayenesi ile hemoroid dereceniz tesbit edilir tedavi gerekiyosa işterseniz aynı anda yapılır

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Sahibi:
Doğa Niyazi AKÇA
info@doganiyaziakca.com

Yönetici Webmaster
Ahmet ENGİN
webmaster@doganiyaziakca.com