Hemoroid Tedavi Merkezi

Genelde hastalıklara insanların hatalı davranış ve yaşam şekilleri neden olmaktadır. Örnek hemoroid her ne kadar genetik ailesel yönü olsada, en büyük oluşum sebebi kabızlık olarak görülmektedir. Kabızlığın getirdiği ıkınma ile gelişen hemoroid, fissür, apse, fistül gibi makat hastalıklarının oluşumunda en önemli sebeptir.

Kabızlık neden hemoroid’e yol açıyor?
İnsanlar kabız kaldığında dışkılama esnasında normalden daha fazla ıkındığı görülmektedir. Buna bağlı olarak barsağın son kısmındaki taşıyıcı bağ dokusu gevşer ve toplar damarların etrafındaki destek azalır. Etraf dokusu zayıflayan toplar damarlar bacaktaki varis gibi giderek genişlemeye başlar. Hemoroidde temel sorun bilinenin aksine damar genişlemesi değil bağ dokusu zayıflamasıdır damar genişlemesi ikincil olarak gelişen bir durumdur.

Sadece hemoroid değil barsak sarkmasıda olur!
Makat bölgesindeki dokuların zayıflamasını getirdiği diğer bir sorunsa barsağın son kısmında ortaya çıkan sarkmadır.Her hemoroid vakasında az veya çok mutlaka barsak sarkmasıda vardır.

Tuvalette uzun süre kalmak risklidir!
Basur’un sebebi olan bir diğer alışkanlık ise tuvalette kalma süresidir. Kabızlık olsun yada olmasın bazı kişiler tuvalette 15-20 dakika kalmaktadır. Hatta bunu bildiği için yanında gazete kitap götürenler bile vardır. Tuvalette uzun kalmak bölgeye uygulanan basıncın uzun süreli olacağı anlamına gelir. Bölgeye uzun süre uygulanan basınç şiddetli ıkınma gibi makat bölgesi bağ dokusunda zayıflığa ve buna paralel gelişen hemoroid neden olur.

Kabızlığı önlemenin yolları
İnsanlarda kabızlığa sebep olabilecek başka bir hastalık olmadığı kanıtlandıktan sonra tedavinin kalıcı olması için doğal yöntemlerle tedavi planlanmalıdır. Çünkü çeşitli kabızlık önleyici ilaçlarla sorunu çözmek kalıcı tedavi sağlamaz. İlaç alınmadığı gün daha şiddetli kabız kalınır.

Barsakları çalıştıracak önlemler almalısınız

Bunun için yapılması gereken kalın barsağın içini posa ile doldurmaktır. Yani posalı gıdalar tüketmektir. Kalın barsağın içindeki dışkı miktarı arttıkça çalışma sıklığı artar ve kabızlık düzelir.

  • Yemeklerde mutlaka bol miktarda sebzeye yer vermelisiniz.
  • Her gün meyve tüketilmeli.
  • Her öğünde tercihen kepekli ekmek(market tipi kepekli ekmek)yenmeli.
  • Dışkılama belirli saatlerde mümkünse hergün kahvaltıdan sonra yapılmalı.
  • Tuvalette olabildiğince kısa süreli kalınmalı mümkün olduğunca 1-2 dakikadan fazla kalınmamalı.
  • Bu uygulamalar yeterli gelmiyorsa her akşam bir-iki su bardağı kadar kepek çorba,süt,yoğurtla karıştırılarak yenmeli (en etkili uygulama budur) kepek miktarı kabızlık sorunu düzelene kadar artırılabilir.
  • Dolan kalın barsağın kasılma sıklığı artar bu işlem 2-3 ay devam etmesi halinde yeni düzene alışan barsak aynı şekilde çalışmaya devam eder ve kabızlık kalıcı olarak düzelir. Kabızlıktan kalıcı kurtulmanın en etkin yolu barsağın içini posa ile doldurmaktır.

Hemoroid kabızlık

Hemoroid kendi kendine geçen bir hastalık olmayıp geç kalmadan mutlaka uygun bir yöntemle tedavi edilmesi gerekmektedir. Medical Art hemoroid tedavi merkezi ücretsiz muayene imkanlarından yararlanabilirsiniz.

DiigoStumbleUponDeliciousBlogger PostLiveJournalTumblrRedditFriendFeedShare
Hemoroid Tedavi Kliniği
  1. cemre

    Hocam tekrar merhaba oncelikle sorumu cevapladiginiz icin tesekkur ediyorum. Peki hormon ilacinin kilo yaptigi dogru mudur ? Bilgilendirirseniz sevinirim
    Op.Dr.Nizam KURTDERE
    Tükettiğiniz kalori miktarını doğru ayarlarsanız yapmaz.

  2. cemre

    Hocam merhaba , ben pregesteron hormon ilaci kullaniyorum ve her ay duzenli olarak kabizlik sorunu yasiyorum, hatta 5 gun tuvalete cikmadigim bile oldu , sebebi ne olabilir ?
    Op.Dr.Nizam KURTDERE
    Sebebini söylemek zor,ancak bol sebze meyve ve salata tüketin,kabızlık devam ederse muayene gerekir.

  3. mahperi

    hocam yedi aylık bebeğim var iki ay önce hemoroid için doktora gittim fitil krem ve bağırsak düzenleyici verdi ama ne kullanırsam kullanayım dört gü nden sonra işe yaramıyor kabızlık devam ediyor
    Op.Dr.Atilla KAYA
    sadece barsak düzenleyici değil sizin beslenme alışkanlıklarınızı değiştirmeniz gerekir.bu alışkanlıkları değiştirmezseniz ilaçın bir faydası olmaz.bol posalı,bol sebze meyve yiyin.spor yapın barsak hareketleriniz artsın.kuru kayısı, kuru incir yiyin.tuvalet ihtiyacınızı ertelemeyin.her sabah kahvaltıdan sonra tuvalete gitme alışkanlığı geliştirin.bu arada hemoroidlerinizide tedavi ettirin.

  4. tugba

    Bende hemoroid dogumdan sonra oluştu geçer mi daha yeni bilgi verirseniz sevinirim Teşekkürler
    Op. Dr. Ali Rıza Şahap BARLAS
    büyük oranda geçer bazende kalabilir kabız kalıp ıkınmayın.

  5. tugba

    Hemoroid için hangi bölüme gitmeliyiz
    Op. Dr. Ali Rıza Şahap BARLAS
    genel cerrahi

  6. yardm

    Hocam merhabalar bnde hemoroid var bana fitil ve daflon tablet verildi daflonu 2 ay kullandm simdi kasintim cok az ama yinede tekrar olacak diye korkuyorm 1 kutu da icsem zarari olur mu ??
    Opr.Dr.Ali Rıza Şahap Barlas
    OLMAZ.

  7. dursn

    Hocam merhabalar bnde hemoroid var bana daflon tablet ve fitil verilfi 2 ay hapi kullandm simdi kasintim ve diger sikayetlerim az ama korkuyorm artacak diye 1 kutu daha kullanmamin faydasi olur mu simdiden tesekkurler
    Op.Dr.Nizam KURTDERE
    Şimdilik gerek yok.

  8. sercan

    hocam yaklasik 2 3 senedir hemoroid ve kabizligim var doktora gidiyorum bi ilac bi fitil veriyo gonderiyo hemoroiddeki sislik iniyo bi kac ay sonra tekrar sisiyo en son gittigim de bi doxium gismotal bi de dupbalac surup verdi surubu kullandigim zaman asiri ishal gibi bisi olustu bi kac gun kullandim 15 20 gun surdu bu ishal durumu bu seferde cok asiri bi kabizlik olustu ilacin etkisinden mi yoksa normal mi bu kabizlik bide vu ilaci duzenli kullanayim mi kullanmayayim mi ? tesekkurler iyi gunler ..
    Op.Dr.Nizam KURTDERE
    Hemoroid laçla geçmez sadece geçici süre şikayetlerin düzelir,kabızlık şikayetleri arttırır,başka bir müdahale gerekip gerekmediğine anoskopla muayeneden sonra karar verilebilir.

  9. sıkıntıda

    Merhaba 26 yaşında iki çocuk annesiyim. çocukluğumdan beri mide ve bağırsak şikayetim vardı. midemde ödem var buna bağlı kabızlık ve basur rahatsızlığı çekiyorum son bir aydır da makatımda tek başına bir siğil oluştu. şimdi kanama kaşıntı ve ağrı oluyor. basur memesi se iki iken üçüncüde çıktı ve tuvalette kalma sürem 20 dakikayı bulurken siğilden sonra ağrılı geçiyor 45 dakikayı buluyor. ne yol izlemem gerekiyor bilmiyorum.
    Op.Dr.Nizam KURTDERE
    Birden fazla rahatsızlığınız var,önce bir cerrahi uzmanına muayene olun.

  10. Mustafa

    Hocam 16 yaşındayım kabızlık ve hemeroid problemim var . Her tuvaletten 15 dakika sonra anüsümden yapışkan yağa benzer sıvı çıkıyor ve bu da hemeroidime baskı yapıyor bu nedenle sıvıyı çıkarmak zorunda kalıyorum ama çıkarsam bile 15 dakika sonra yine geliyor kendini 2-3 defa tekrar ediyor . Yardımcı olursanız çok sevinirim . Bu problem yaklaşık 3 seneden beri devam ediyor . Utangaç biri olduğum için doktora gidemiyor ve birinden yardım isteyemiyorum .
    Op.Dr.Nizam KURTDERE
    cerrahi veya gastroentoroloji uzmanına muayene olmalısınız.

Uzmanımıza Soru Sor

kodok