Hemoroid Tedavi Fiyatı

Hemoroid Belirtileri

Makat hastalıkları arasında en riskli grupta yer alan Hemoroid kadın ve erkek ayrımı olmaksızın görülmektedir. İç ve dış basur şeklinde ikiye ayrılan hastalığın önüne geçmek için kabızlık problemine çözüm bulmak önemlidir. En önemli nedeni kabızlık ve ıkınma olup, erken teşhis ile tedavisi oldukça kolaydır. Kişi hemoroid belirtilerini anlamak için özellikle tuvalette dikkatli olması gerekir. Dışkılama esnasında ortaya çıkan makat kanaması %95 oranında Hemoroid belirtisi olabilmektedir. Fakat tüm makat kanamaları hemoroid nedeniyle olmaz.

Basur Belirtileri

İç Hemoroid Makat Kanaması ile Ortaya Çıkar
4 Derecesi bulunan hemoroid birinci derece iç basur hastalığında en önemli belirti dışkılama esnasında makat kanaması olup, fakat bu kanama esnasında herhangi bir acı, yanma, gibi durum oluşmaz. Şayet hem kanama hemde dışkılama esnasında acı çekiyorsanız bu hemoroid belirtisi değilde daha çok makat çatlağı dediğimiz Anal Fissur olabilir. Bunu anlamak için genel cerrahi uzmanı anoskop muayenesi ile karar vermektedir.

Dış Hemoroid Makat Kaşıntısı Yapar
Makat ve çevresinde hemoroid’e bağlı kaşıntılar olabilmektedir. Kesinlikle zarar vermeyen bu kaşıntıların dışında, kişide uzun süre tuvalette kalma isteği görülür. Dikkat ettiyseniz hemoroid hastaları tuvalette 20-30 dakika kalabilirler. Makat kaşıntısı krem vs ile geçirilebilir, ama sorunun kaynağı iyileşmedikçe kaşıntılar devam edecektir.

Hemoroid Memesi Makat Dışına Çıkar
Birinci derece iç hemoroid hastalarında sadece kanama görülürken önlem almadığınızda hastalık belli bir süreçte ikinci, üçüncü derece basur haline gelecektir. Bunu anlamak oldukça kolay olup, makat iç kısmında memeleşme olacaktır. Ortaya çıkan hemoroid memesi üçüncü derece olduğunda dışkılama esnasında makat dışına çıkar, geri girer yada hiç girmeyebilir. Girmemesi halinde ise hasta parmağı ile memeyi makat iç kısmına itmesi gerekir. Hastalık 4. derece olması halinde ise meme sürekli makat dışında yer almaktadır. Yani bu noktada da hastalıktan haberdar olmama durumu imkansızdır

Hemoroid İçin Hangi Doktora Gidilir?
Makat hastalıklarına Genel Cerrahi bölümü bakmakta olup, fakat burada dikkat edilmesi gereken Proctoloji yani makat hastalıkları alanında ihtisas yapmış bir hekim olması dahada önemlidir. Bunun için sizlere Medical Art makat hastalıkları bölümünü önerebilir. Ücretsiz muayene imkanı bulacağınız klinikleri İstanbul, Ankara ve İzmir’de hizmet vermektedir. Her biri alanında uzman hekimlerden olup, yine aynı şekilde Proctoloji alanında uzmanlıkları bulunmaktadır.

Anoskop Muayenesi Gerekmektedir
Makat iç kısmında ortaya çıkan hastalıkları dışarından bakıldığında çıplak gözle görülmesi mümkün değildir. Bunun için hekimler muayene esnasında Anoskop dediğimiz bir parça yardımı ile muayene gerçekleştirmektedir. Bu sadece 1. derece hemoroid hastaları için geçerli olup, dış hemoroid ve ileri evrelerde zaten bakıldığında anlaşılır.

Hemoroid Tedavisi Nasıl Yapılır?
Hekimin yapacağı teşhis ile hemoroid tanısı konması halinde ilk etapta derecesi saptanır. Çünkü hemoroid derecesine göre tedavi yöntemleri olup, erken dönemde muayene olmanız halinde ilaçla yada lazerle hemoroid tedavi edilmektedir. Fakat geç kalmanız halinde ise ilaç yada lazer yeterli olmayıp, artık artık RBL ve THD gibi yöntemler gerekmektedir.

Bitkisel Hemoroid Tedavisi İşe Yarar mı?
Bilimsel anlamda böyle bir uygulama olmadığı için işe yarar mı şeklinde bir soruya cevap verme imkanı olmayacaktır. Hemoroid tedavisi nasıl yapılacağı belirtilmiş olup, dilerseniz birde Op. Dr. Atilla KAYA’nın hemoroid tedavisine dair aktardıkları bilgileri aşağıda yer alan video’dan izleyelim.

Sorunuzu Doktorlara İletebilirsiniz!
Hemoroid belirtileri hakkında aktaracaklarımız şimdilik bu kadar olup, dilerseniz hekimlerimize aklınıza takılan soruları aşağıda yer alan yorum ve soru formundan iletebilirsiniz. Kısa bir süre içinde sorunuza yanıt verilmektedir.

DiigoStumbleUponDeliciousBlogger PostLiveJournalTumblrRedditFriendFeedShare
Hemoroid Tedavi Kliniği
  1. aydan

    Hir haftadır çok fazla tuveler çıkıyorum dun geceden beri makatta yanma var kanama yok ama canım çok yanıyor icte zonklama var
    Op.Dr.Nizam KURTDERE
    Anal fissür olabilir,muayene ile kesin karar verebiliriz.

  2. kemik06

    Merhaba hocam bir haftadır kanama var ama ne kaşıntı ne de şişkinlik var sebebi nedir
    Op.Dr.Nizam KURTDERE
    Kanamanın sebebini araştırmak lazım,önce anoskopla muayene ve gerekirse kolonoskopi yapılır.

  3. hastaadam

    Hocam iyi günler ben 18 yaşındayım geçen senede dış kısımda meme şeklinde oldu. Biraz büyüdü sonra kendiliğinden geçti bu olay geçen sene 2 kere tekrar etti 5 6 ay süre arayla. Bu senede oldu 1 hafta 10 gündür meme şeklinde ama geçmedi sizce neden
    Op.Dr.Nizam KURTDERE
    Muhtemelen hemoroidiniz var ve anoskopla muayene edip kesinleştirdikten sonra tedavi önerebiliriz.

  4. kaşıntı

    merhaba bende iki gün önce ye kadar kaşıntı var di şimdi geçti kanama falan yok. doktora gitmeli miyim
    Op.Dr.Nizam KURTDERE
    Şikayetiniz olmazsa gerekmez.

  5. güneyinci

    Merhaba annemde basur babamda hemoroid var ve ilk evresi dogal yollarla nasil onlenebilir ve yapmamiz gereken nedir beslenme.sekli nasil olmali babamda kanamada gorulmektedir?
    Op.Dr.Altan KARAN
    basur ve hemoroid aynı hastalıktır.kanama varsa mutlaka anoskopi muayenesi yapılmalıdır.alınan önlemlerle asla bu hastalık iyileşmez,şikayetler azalabilir. mutlaka tedavi edilmesi gerekir.beslenme ve tuvalet alışkanlıklarınızı kesinlikle düzenlemelisiniz,yoksa düzelme olmaz.acı ve baharatlı yemeyin,bu tür yiyecekler fazla ıkınmaya neden olur.bol sebze-meyve yiyin.kuru incir-kuru kayısı tüketin,kabız kalmayın.tuvalette çok ıkınmayın,uzun süre kalmayın.çok sıkışınca tuvalete gidin.tuvalet ihtiyacınızı ertelemeyin.çünkü rectumda bekleyen dışkının suyu emilir ve katılaşır.hareketsiz bir yaşamınız varsa spor yapın.fastfood tüketmeyin

  6. Almina

    Hocam merhaba 17 yasindayim, makatin kenarinda yani kalcanin tam ic kisminda sivilce sigil gibi elime bisey geliyo ve batiyo,oturdugumda aciyor. Neden olabilir
    Op.Dr.Nizam KURTDERE
    Anogenital siğil,fissüre bağlı anal katlantı veya iltihaplı lezyon olabilir,muayene ile kesin tanı koyup ona göre tedavi düzenleyebiliriz.

  7. ömer

    Hocam. Gece. Makatda kaşıntı. Oluyor. Bu durum bir. Hafdadır. Devam ediyo negibi. Bir. Tedavi onerirsiniz
    Op.Dr.Nizam KURTDERE
    Pruzon krem kullan geçmezse muayene gerekir.

  8. ömer

    Slm hocamm. Benim. Birhafdadır. Kaşıntım. Var. Özellikle. Gece yatarken aşırı. Kaşınıyo acaba. Negibi. Bir. Tedavi. Uygulaması. Yapmalıyım. Krem veya. Herhangi bir eczane. Tavsiyesimi. Yada. Bir. Uzmanamı. Gorunmeligim.
    Op.Dr.Atilla KAYA
    kıl kurdu olabilir.parazit tedavisi almalısınız

  9. Hakan

    Mrb hocam son günlerde aşırı derecede tuvalete gidiyorum makara aşırı derecede kaşınma hissi var rahatlıkla hissettiğim küçük parça var hemoroid mi bu ve ne yapmam gerekiyor
    Op.Dr.Nizam KURTDERE
    Teşhis için anoskopla muayene olman gerekir.

  10. Coşkun

    Hocam bende kaşıntı kanama felan yok mercimekten büyük hohuttan küçük birşey çıkmış makkattan ne yapmaliyim bu aralar gazim cok ağrı yok yardimci olursaniz sevinirim
    Op.Dr.Nizam KURTDERE
    Bu belirtilerle kesin tanı için konuşmak zor muayene olmanda fayda var.

Uzmanımıza Soru Sor

babi

Page optimized by WP Minify WordPress Plugin