Hemoroid Tedavi Merkezi

Çocuklarda Basur

Çocuklarda Hemoroid Hastalığı

Erişkinlerde olduğu gibi çocuklarda da makatta olan her şişlik hasta sahipleri tarafından hemoroid olarak değerlendirilir önce kendi çapında kremlerle bir şeyler yapmaya çalışır ancak doktora gidince yanılgısını anlarlar.

Hemoroid cilt kırışması veya cildin sarkması gibi uzun yıllar içinde ortaya çıkan bir tür bağ dokusu hastalığıdır.Temel sorun dokunun sağlalığını yani taşıma gücünü kaybetmesidir.

Hemoroidin ortaya çıkması için hasara sebep olan durum olan ıkınmanın çok şiddetli bir şekilde yıllarca uygulanması gerekir.Seyrek olarak 18-20 yaşlarından sonra görülen hemoroid daha çok 30-40 lı yaşlarında giderek sıklaşır .

Hastalığın ortaya çıkış sebebi düşünüldüğünde çocuklarda hemoroid olmayacağı anlaşılacaktır.Çocuklarda hemoroid denilen hastalık polip, apse veya pıhtı toplanması olabilir ancak hemoroid olamaz.

DiigoStumbleUponDeliciousBlogger PostLiveJournalTumblrRedditFriendFeedShare
  1. sernaz

    İyi akşamlar benim kızım 9 yasında malatya yırtık var daha önce bir hekime başvurdu fitil kullanmıştıkgeçti sandık ama 3 gün önce tekrar dışkı ile birlikte kanama oldu hhem de yoğun şekilde kabız değil ama yinede kanıyor dışardan bakıldığında makattan sarkan parça görülüyor çok endişeliyim
    Op.Dr.Nizam KURTDERE
    Çocuk cerrahisine muayene ettirmeniz iyi olur.

  2. sevilay

    Merhaba hocam. 3 yaşında kızım var birkaçgündür kabız ve poposınun acıdığını söylüyor. Ne yapabilirim?
    Op. Dr. Ali Rıza Şahap BARLAS
    çatlak olabilir çocuk cerrahıyla görüşmelisiniz

  3. seval

    Benim kizim iki yasinda makatinda et parcasi var sarkmis neden oluyo hocam
    Op.Dr.Nizam KURTDERE
    Çocuk cerrahisine göstermekte fayda var.

  4. nazli

    hocam kızımın poposunda yırtılma olmuş nasıl duzelır acaba
    Op. Dr. Ali Rıza Şahap BARLAS
    çocuk cerrahına götürün size önerilerde bulunacaktır

  5. nazli

    hocam ıkındında poposundan kırmızı bişey cıkıo ıkınmayı kestiktek sonra geri içine girio tedavisi için ne yapmalıyım neden olur
    Op.Dr.Nizam KURTDERE
    Prolapsus veya hemoroid olabilir,anoskopla muayene gerekir.

  6. nazli

    iyi günler hocam oncelıkle benım sorum kızım 3 buçuk yaşında altını deyiştirirken ıkındında poposundan hafif kırmızı bişey cıkıo ıkınmayı kestıkten sonra gecıyo neden olabılır bılgılendıre bılırmısınız
    Op.Dr.Nizam KURTDERE
    Muhtemelen prolapsus dediğimiz,kalın barsağın alt kısmı basınçla dışarı sarkıyor.Kendiliğinden düzelebilir,çocuk cerrahisi ile görüşebilirsiniz.

  7. gülten

    oğlum üç yaşında.dışkısını hergün yapmasına rağmen çok sert geliyor.bazen makatı kanıyor.makatına baktığımda nohut gibi bir şişlik gördüm.ne yapmam gerekiyor endişeliyim
    Opr.Dr.Ali Rıza Şahap Barlas
    gliserinli fitil kullanabilirsiniz hem dışkıyı yumuşatır hemde kayganlık sağlar.ama uzun süre fitil kullanamazsınız.bunun yanı sıra çocuğun bol posalı ,sebze meyve yemesini,bol su içmesini sağlayın.kuru erik,kuru kayısı kuru incir yedirin.fast food dan uzak durun

  8. resley

    merhaba hocam 15 yaşındayım yaklaşık 1.5 2 senedir makatımın orda tomurcuklar var dışkımı yaptıgımda cıkıyor daha sonra tekrar giriyor bazen bir tanesi şişiyor ve ağrı yapıyor 2-3 hafta sonra geçiyor basurmuyum dediginiz gibi çocuklarda hemoroid olmazmı ?
    Op.Dr.Nizam KURTDERE
    Muhtemelen mukoza prolapsusu olabilir,muayene olmanızda fayda var.

Uzmanımıza Soru Sor

kuda